La destinaţie
– in cazul calatoriei cu avionul, daca la sosirea pe aeroportul din tara de destinatie ati observat ca bagajul dvs. nu a sosit sau a fost deteriorat, va rugam sa reclamati imediat acest lucru, inainte de a parasi zona de tranzit. Completati acolo formularele necesare.
– in cazul in care ati procurat pachetul turistic de acasa (transport,transfer, cazare), cautati persoana care reprezinta agentia de turism primitoare si care va asteapta la iesirea din tranzit, cu un semn distinctiv. Aceasta persoana va va indruma catre autocarele cu care urmeaza sa fiti transferati la hotel. Va rugam sa luati in considerare ca transferul aeroport-hotel-aeroport se face in ordinea amplasarii hotelurilor.
– check in: prezentati-va la receptie si completati formularele necesare. In unele cazuri ghidul turistic va va asista la acest pas. Repartizarea camerelor este in sarcina hotelului. Dupa check-in puteti ocupa camerele si puteti beneficia de serviciile gratuite ale hotelului. In cazul in care nu vi s-a dat camera pe care ati platit-o, mergeti si reclamati la receptie. Dar de mai multe ori, o bancnota de 10-15 euro “uitat” in pasaport la check – in solutioneaza asemenea neplaceri. În cazuri exceptionale, trebuie întocmitã o reclamatie care sã poarte semnãtura receptionerului, ghidului sau a reprezentantului local si care va fi prezentatã agentiei touroperatoare (prin agentia revanzatoare) la revenirea din excursie, în timp util. In conformitate cu normele internationale, camerele se elibereaza pana la ora 12, insa se poate prelungi ora eliberarii camerei contra cost, la receptie, in functie de disponibilitati. De regula, in ziua sosirii, cazarea se face cel mai devreme la ora 14 (sau ora 18 la hotelurile de pe Litoral Marea Neagra din Romania). Sosirea mai devreme sau plecarea mai tarziu nu va indreptateste sa folositi camera timp mai indelungat.
– atentia ca la majoritatea hotelurilor este interzisa introducerea alimentelor si bauturilor – acest lucru este permis numai la hotelurile care au chicineta sau apartamente cu bucatarie
– nu uitati sa dati bacsis persoanei care va cara bagajele si care va conduce la camera Dvs. Pentru acesta sa aveti pregatite monede de 1 EUR sau USD
– fiti prezenti la ora de informatie,\ in cadrul careia va veti intalni din nou cu persoana/persoanele care v-au intampinat la aeroport si care va vor prezenta informatii despre destinatie, numar de telefon in caz de urgenta, probleme, posibilitatile de excursii facultative
– in cazul in care ati calatorit individual, dupa check-out la aeroport, cautati agentia de la care ati inchiriat masina, completati formularele si luati masina. Daca sositi cu intarziere, nu uitati sa le comunicati acest lucru inca din timp sa va astepte. In cazul in care hotelul la aveti rezervare, nu are receptie de 24 h, nu uitati sa le comunicati si lor posibilitatea de intarziere si sa va intelegeti cum intrati in posesia cheilor de la camera.
– dupa ocuparea camerelor verificati daca camera nu prezinta pericole pentru copii, de ex:
– daca copilul umbla in patru labe, verificati posibilele pericole: luati o banda adeziva si acoperiti conectoarele; fixati in pozitie deschisa usile grele, care ar putea prinde micile degetele, verificati paharele si obiectele de sticla care pot fi sparte si amplasati-le intr-un loc sigur, unde nu ajunge copilul
– verificati daca geamurile se inchid bine. Balcoanele pot deasemenea prezenta un pericol in plus.
– insusiti planul de evacuare in caz de urgenta. In cazul in care aveti copii mai mari, explicati-le si lor.
– intrebati la receptie ce facilitati sunt oferite in mod gratuit si care sunt contra cost. Explicati acest lucru si copiilor.
– nu lasati obiecte de valoare, bani, bijuterii, cec-uri, carti de credit, pasapoarte in camera. Pentru siguranta si linistea dvs. va recomandam sa inchiriati un seif.
– pentru orice informatii turistice, harti, excursii, etc. puteti contacta receptia hotelului.
– in cazul in care sunteti nemultumit de serviciile turistice primite, va rugam sa intocmiti o sesizare in scris la fata locului cu privire la deficientele constatate. Acesta trebuie trimis prompt atat agentiei de unde ati procurat biletele (daca rezervarea s-a facut prin agentie) cat si prestatorului de servicii (conducerea hotelului, directorul hotelului, etc).
– excursiile facultative la care puteti participa in timpul sejurului sunt organizate de agentiile turistice locale si daca aveti reclamatii cu privire la organizarea si desfasurarea programelor facultative, trebuie sa le rezolvati la fata locului. Reclamatia nu este valabila daca este facuta la intoarcerea in tara.
– pierderea copiilor este cel mai urat cosmar al fiecarui parinte. Fiecare parinte incearca sa faca totul ca sa previna acest incident. Centrele oraselor si atractiile turistice sunt de obicei foarte aglomerate si prezinta un risc adevarat pentru familiile cu copii. Pentru a evita asemenea probleme va prezentam cateva sfaturi:
– explicati copiilor unde sa se opreasca si sa va astepte in cazul in care s-au ratacit
– iimbracati-i in haine de culori vii, care pot fi observate de la distanta
– puneti in buzunarul lor o bucata de hartie pe care sa scrieti numele copilului, numele dvs, nr. telefon pe care il aveti la dvs. (nu uitati nici de prefix)
– incurajati-i sa va strige cu voce tare
– sa tineti la dvs. o poza a copilului/copiilor.
– respectati legea in tara de destinatie